سریالهای طنز 90 قسمتی همچنان مخاطب دارند/ موفقیت سریالهای طنز تا حد زیادی به بازیگران آن مربوط است
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۴۶۷۴
آرش معیریان با اشاره به اینکه سریال «پلاک 13» با استقبال خوبی از سوی مخاطبان تلویزیون مواجه شده است تأکید کرد که این موفقیت نشان از علاقه مخاطبان تلویزیون به دیدن سریالهای طنز 90 قسمتی دارد.
آرش معیریان نیز در گفتوگویی با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: لازمه شکلگیری چنین کاری که یک سریال 90 قسمتی کمدی برای پخش روتین ساخته شود، عزم، اراده و تصمیم مدیریت و مسئولان یک شبکه در سیما را میطلبد که شبکه سوم سیما در طول این سالها ثابت کرده در جریانسازی، جذب مخاطبان، تولید برنامههای جذاب، سرگرمکننده و پرمحتوا شبکه موفقی بوده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
معیریان خاطرنشان کرد: نکته بعدی حضور تهیهکنندهای است که تصمیم داشته باشد کاری را با نهایت کیفیت انجام دهد. بارها ممکن است پیش بیاید که من به عنوان کارگردان با پیشنهادات مختلفی مواجه شوم ولی وقتی کار کمی جلو میرود متوجه میشوید که آن جدیتی که ابتدا به شما پیشنهاد شد در تولید وجود ندارد و به همین دلیل شک و تردید و ترس به وجود میآید. خوشبختانه در این پروژه هم تهیهکننده و هم شبکه تولیدکننده اثر صداقت، صمیمیت، جدیت و ایمان به کار در عملکردشان وجود دارد.
وی افزود: مهمترین و اساسیترین مولفه برای موفقیت یک سریال طنز حضور بازیگرانی است که با صداقت، همدلی، احساس مسئولیت و جدیت کار کنند. بنابراین وقتی این نوید داده شد که بازیگران مدنظر من برای حضور در این سریال دعوت خواهند شد، من احساس کردم که سه رأس این مثلث کامل و درست است و با نهایت انگیزه و شور و شوق این کار را پذیرفتم.
این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر مشغول تصویربرداری قسمتهای 74 یا 75 هستیم و هیچ احساس خستگی در ما وجود ندارد. بیش از 6 ماه در شرایط سخت هر روز کار کردیم و همچنان انگیزه و اراده همه ما بالا و قوی است. وقتی شما یک سریال 90 قسمتی کار میکنید همزمان با تولید پخش هم ادامه دارد و خوشبختانه تا امروز پیش نیامده که به دلیل عقب ماندن تولید در پخش خللی ایجاد شود و از طرف دیگر مسئولان و مدیران محترم شبکه سه سیما نهایت همدلی و همکاری را با ما داشتهاند و خوشبختانه مردم هم راضی بودهاند و از مجموعه استقبال شده است.
معیریان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: بازخورد خوب سریال «پلاک 13» ثابت کرده که مردم هنوز هم از سریالهای 90 قسمتی طنز استقبال میکنند. اگر در طول این سالها تولید چنین سریالهایی را شاهد نبودیم دلیلش این نیست که عزم و همت ساختش وجود نداشته بلکه هر روز شرایط تولید سختتر میشود. اگر شما بخواهید هر روز 20 تا 25 دقیقه مفید فیلمبرداری داشته باشید باید مهندسی و توانمندی خاصی داشته باشید و باید طراحی و تدبیری هم از جانب شبکه شاهد باشیم. در واقع از هر جهت چنین کارهایی نیازمند قاطعیت گروههای مختلف هست؛ شک نکنید اگر این نگرانی از سوی شبکه وجود داشته باشد که ممکن است یک سریال در ادامه تولید و پخش با مشکل مواجه شود و پخش و تولید آن را متوقف کنند، هیچ شبکهای حاضر به ریسک نمیشود چرا که نمیخواهد بی اعتمادی برای مخاطب ایجاد شود.
وی افزود: من همیشه میگویم در کار فیلمسازی تخصص و مدیریت تولید برای رسیدن به راندمانی مفید در طول روز یک بخش ماجرا است و بخش دیگر قوت قلب و اطمینان دادن شبکه مالک پروژه است تا شما را با یک دلگرمی به سمت پروسه تولید و پخش هدایت کند و با شما همراه شود. وقتی تولید «پلاک 13» را شروع کردیم شک و شبهه داشتیم که هیچ مشکلی ایجاد نشود اما آنقدر موج مثبت، همدلی و پشتیبانی خوبی از سوی مسئولان شبکه سه سیما صورت گرفت که خود اعتماد به نفسی به ما داد که توانستیم این سریال را به خوبی بسازیم.
کارگردان سریال «جلالالدین» در ادامه گفت: سریال «نقش خاک» را آماده نمایش دارم. برای من باعث افتخار است که در این پروژه حضور داشتم، این سریال محصول اراده کل سیمای استانها است. مدیر کل محترم سیمای استانها دکتر فاطمی، معاون و مشاورشان آثار شکیبا و همینطور مدیر کل سیمای استان همدان با ما همکاری و همراهی دلسوزانه و صادقانهای داشتند تا کاری با محوریت افزایش تولید و رفع موانع و استعدادیابی نخبگان انجام دهند.
وی افزود: وقتی من با چنین متنی مواجه شدم که تلفیق دانشگاه با صنعت بود احساس کردم که جدا از فعالیتهای فیلمسازیام میتوانم در معاونت استانها هم در ثواب تولید چنین کاری سهیم باشم. «نقش خاک» را خیلی دوست دارم چون سریالی است که برای اولین بار تلاش کردیم با توجه به مضمون و ایدهای که در بطن کار وجود دارد کاری کنیم که فضای مستند داستانی ایجاد شود و اثر از حالت نمایشی و تصنعی بودن دور باشد. به همین دلیل در آن سریال برای اولین بار قالب مستند داستانی را با پلانهای طولانی و دوربین رو دست اجرا کردیم. کار سنگینی بود که تمرینهای بسیاری داشتیم و فکر میکنم یک سریال خاص و متفاوت ساخته شده است که مخاطب باهوش تلویزیون با این اثر ارتباط برقرار خواهد کرد. این سریال در 20 قسمت آماده نمایش شده، ترانه تیتراژ را علی لهراسبی به پروژه هدیه کردهاند و به صلاحدید مسئولان محترم سیمای استانها در یکی از شبکهها پخش خواهد شد.
انتهای پیام //
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: فرهنگ و هنر تلویزیون قلب معاون استان همدان نخبگان صنعت دوربین تلویزیون فرهنگ و هنر برنا شبکه معیریان پلاک 13 سریال های طنز سیمای استان یک سریال استان ها پلاک 13
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
همشهری آنلاین، شقایق عرفینژاد: سیمرا حسن پور البته پیش از این هم در سریالهای شبکه نمایش خانگی مثل جیران حسن فتحی و رئالیتیشوی شب های مافیا حضور داشته است. حالا هم در حال بازی در سریال گردنزنی به کارگردانی سامان سالور، همسرش، است که تصویربرداریاش احتمالا تا مرداد ماه به طول می انجامد. با او در باره حضور در شبکه نمایش خانگی و سریال جدیدش صحبت کردیم:
در چند سال گذشته چندین همکاری با شبکه نمایش خانگی داشتهاید. از تجربه این سریالها بگویید. چه تفاوتهایی با تلویزیون وجود دارد؟
حتما تفاوت دارد. ممیزیهای کمتری هست و دستمان برای طرح مسائل مختلف بازتر است. من سر سریال جیران بودم و دو تا هم رئالیتی شو داشتم.
با توجه به این بازخوردها فکر میکنید مخاطبان تلویزیون بیشتر است یا شبکه نمایش خانگی؟
تلویزیون پیش از این بینندههای بیشتری داشت. رسانهای است که رایگان در اختیار همه است و همه میتوانند ببینند. به همین دلیل هم پیش از این بینندگان بیشتری داشت. اما مدتی است تعداد تماشاگرانش کمتر شده است. امیدوارم به روال سابق برگردد و باز هم همان تعداد بیننده را داشته باشد. برای این که جایگاه دیگری دارد. شما نمیتوانید مثلا سریال پایتخت را با هیچ سریال دیگری مقایسه کنید. چه اشکالی داشت که تلویزیون اینقدر پربیننده بود؟ شبکه نمایش خانگی یک مقدار مخاطبان خاصتری دارد که قشر متوسط رو به بالا هستند.
احتمالا یکی از دلایلش همان مبلغ اشتراکی است که باید پرداخت کنند.
دقیقا. تصور من همین است. کسانی که در شهرستانهای کوچک هستند یا از نظر مالی ضعیفند، به این پلتفرمها دسترسی ندارند. با این وجود بینندگان خودش را دارد که تعدادشان کم هم نیست.
اصولا رسانه برایتان مهم است؟ یعنی برایتان فرق میکند که در تئاتر باشید یا سینما یا تلویزیون؟
من از اول هم عاشق پرده نقرهای سینما بودم.
علیرغم این که کارتان را با تئاتر شروع کردید.
بله. من خیلی اتفاقی با تئاتر شروع کردم. من از اول سینما را دوست داشتم، ولی در دانشگاه تئاتر خواندم. برای نمایش مصائب استاد نوید ماکان کار آقای بیضایی برای ایشان تست دادم و پذیرفته شدم و کار کردم. ولی بعد سمت تصویر رفتم. تئاتر هم البته بسیار جذاب است، ولی من سینما را ترجیح میدهم.
از برنامه اسکار صحبت کنیم. چطور تجربهای بود؟
من اصولا در این برنامهها شرکت نمیکنم. ولی چون این کار آقای مدیری بود، رفتم. تجربه جذابی بود و ژ ژ صحنههایش در شبکههای اجتماعی پربازدید شد. سر صحنه هم خیلی خندیدیم و خوش گذشت. مدتها بود انقدر نخندیده بودم. نعیمه نظام دوست واقعا دوست داشتنی است و باعث شد بخندیم. اصلا فضای خوبی سر تصویربرداری وجود داشت. خود آقای مدیری و بقیه کسانی با آنها هم گروه بودم مثل بهنام تشکر و محمدرضا هدایتی هم بسیار عالی بودند. نظرم نسبت به این برنامهها اصلا عوض شد.
این دومین همکاری شما با مهران مدیری است و پیش از این ساعت ۶ عصر را با او کار کرده بودید. کار با او چطور است؟
آقای مدیری آدم را بدعادت میکند. انقدر کار با او جذاب است که دیگر نمیخواهید بعد از آن سر کار دیگری بروید. چون شرایط کار خیلی انسانی و درست است.
این شرایط درست که می گویید، چیست؟
از نظر زمان کار خیلی خوب است به عوامل اهمیت میدهد. یعنی زمانبندی طوری نیست که از ۵ صبح سر کار باشی تا آخر شب. این باعث میشود بازیگر و همینطور بقیه گروه آرامش داشته باشند. این مسئله سر کارهای دیگر وجود ندارد. مقدار زمانی که در روز کار میکنند خیلی زیاد است و ساعتهای آفیشها هم بد است. ولی سر کار آقای مدیری همه چیز خیلی فکرشده است و جو آرام است. کسی سر کسی داد نمیزند و فضای بسیار آرامی وجود دارد. خودش هم انسان محترمی است و همه چیز سر کار خوب است. امیدوارم دوباره قسمت باشد با او کار کنم.
شما فیلم «تابستان همان سال» را هم در جشنواره سال گذشته داشتید که محمود کلاری کارگردانش بود.
به نظرم آقای کلاری یک فیلم ماندگار ساخته است. واقعا برای من تجربه درخشانی بود. در این قابها و تصاویر کیف کردم. هر لحظهاش برای من خوشایند بود که میتوانم با این قابها در تصویر بمانم. نمیتوانم بگویم چقدر برای من رویایی بود. تمام لحظهها انگار نقاشی میشد. فضای کار در دهههای سی و چهل میگذشت و من خیلی این زمان را دوست دارم. از گلدانهای حیاط گرفته تا دیوارها و غذایی که میخوردیم برای من جذاب بود. خوشحالم که توانستم این فضا را از طریق این فیلم تجربه کنم. اصلا علاقه من به سینما و بازیگری به همین دلیل است که میتوانم زندگیهایی را تجربه کنم که در واقعیت نمیشود.
از امکان تجربه زندگیهای مختلف در سینما گفتید. جایی هم گفته اید وقتی میخواهم نقشی را بازی کنم سعی میکنم با او زندگی کنم و او را وارد زندگی واقعی ام میکنم.
بله. تا جایی که میتوانم این کار را میکنم. مثلا در سه کام حبس که نقش یک پرستار را داشتم، واقعا ده روز در بیمارستان کنار پرستارها ایستادم و از آنها یک چیزهایی یاد گرفتم. سر فیلم تمشک هم سعی کردم زیست آن شخصیت را تجربه کنم. مثل او چادر سرم میکردم و بیرون میرفتم. وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و لب تاپ را کنار گذاشتم و خواستم تنهایی را تجربه کنم.
و اینها باعث شد افسرده شوید.
بله. من قبل از فیلم تمشک اصلا نمیدانستم افسردگی چیست. آدم شاد و سرحالی بودم و بازی کردن در این نقش واقعا برایم سخت بود. الان برایم خیلی راحت شده، چون دنیای امروز به این سمت رفته است.
بازی در تمشک و افسردگی که سراغتان آمد باعث شد ۶ کیلو وزن کم کنید. درست است؟
بله. سر آن کار ۶ کیلو کم کردم، سر کار آقای کلاری هم ۱۳ کیلو کم کردم. چون آقای کلاری میگفت یک این شخصیت نحیفتر و لاغرتر از تو است. مسئله دیگری که وجود دارد این است که به جز این که زیست شخصیتی را که میخواهم بازی کنم، از نزدیک تجربه میکنم. اگر شخصیت هم مربوط به گذشته باشد، در باره آن زمان مطالعه میکنم. سر کار تابستان همان سال، من تعداد زیادی کتاب قجری خواندم. میخواستم از کنار هم قرار دادن آنها به این درک برسم که یک زن در آن زمان چطور زندگی میکند. چون معتقدم آن حس را باید درون خودم پیدا کنم.
از کار با همسرتان سامان سالور بگویید. این نسبت ناخودآگاه روی کارتان تأثیر دارد؟
من و سامان طرز تفکرمان خیلی به هم شبیه است. هر دو در کار به هم آزادی میدهیم. اگر من برای نقشی مناسب باشم، نقش را به من میدهد، اگر نه هیچ اصراری نیست و او هم این کار را نمیکند. من سر کارهای دیگر هستم و او هم میتواند بازیگران دیگری را دعوت کند. ولی اگر جایی بفهمد نقش به درد من میخورد و من میتوانم چیزی به آن نقش اضافه کنم، حتما از من استفاده میکند. خودش همیشه میگوید وقتی بازیگری در کنارم است که برای کار تلاش میکند و بازیگر خوبی هست چرا از او استفاده نکنم؟ این را دارم نقل به مضمون میگویم، نمیخواهم از خودم تعریف کنم. میگوید من از بازیگری که ایده دارد و با عشق و علاقه تلاش میکند تا به نقش برسد، چرا استفاده نکنم. سامان هم در بازیگری من بسیار موثر بود. اولین کار من در سینما با او بود.
که برای آن جایزه هم گرفتید.
بله هم جایزه جهانی گرفتم و هم در فجر کاندید شدم. برای فیلم سه کام حبس هم جایزه گرفتم. سامان اصولا من را در کار فقط به عنوان بازیگر میبیند. اینطور نیست که حواسش به من بیشتر از بقیه باشد. یعنی ممکن است کاملا یک سکانس من را از فیلم بیرون بیاورد. در این موارد خیلی حرفهای کار میکند.
الان هم که سر سریال با او هستید.
بله. سریال گردن زنی که خیلی داستان عجیب و غریب و معمایی دارد با حرکتهای فروان. به نظرم کارگردانی این کار خیلی سخت است ولی سامان از پس آن برآمده است. من که خیلی از بودن در این سریال خوشحالم. برای اولین باز نقشی دارم که کمیشبیه خودم است.
کد خبر 850104 برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران نمايش خانگي